onsdag 15. desember 2010

Historie på skolen

Her kommer en historie som jeg har lagd til Norsken


Nissene i skogen!


Det var en gang for lenge siden bodde det mange nisser i skogen. I en trehytte bodde det en nissemamma, en nissepappa og en liten nisseunge. En dag gikk nisseungen ut for å leke. Hun hoppet og danset rundt helt til hun kom til den største grana i skogen.



Nisseungen sto å så på grana å tenkte :,, Tenk om jeg hadde hvert like stor som den grana’’ Hun Fant en diger kongle fra grana og Danset hjem til trehytta igjen. Hun klatret opp til trehytta. Når hun kom i sa Nissemamma:,, Hvor har du vært?’’ Nissejenta:,, Jeg har hvert ute og se hva jeg fant’’ Nissejenta viste fram konglen hun fant. Nissemamma:,, Jøss Så stor ei kongle du fant’’ Nisseungen:,, Ja jeg fant den i den største grana i skogen’’  Sa nisseungen å gikk bort til hylla der hun la ting hun hadde funnet. Nisseungen:,, Pappa? Hvilken dag er det i dag?’’







Nissepappa:,, I dag er det 2 desember’’
Nisseungen:,, Da må jeg åpne luke nummer 2 i kalenderen min ’’ Nissepappa:,, Ja den ligger på senga di ’’ Nisseungen gikk å åpnet gaven. Det var et par votter Nisseungen:,, ÅÅ….. et par nye votter! nå må jeg ut å prøve de ’’ Nisse ungen gikk ut, på veien så hun noen som var ute å gikk. Det var to mennesker hu kunne ikke vise seg for dem så hun gjemte seg bak et tre. Men det virket ikke menneskene hadde sett lue dusken. Hun løp gjennom skogen helt hjem til trehytta, hun klatret det raskeste hun kunne. Når menneskene kom fra til treet der trehytta var stoppet de. Menneskemannen:,, Jeg tror det barre var noen unger’’ Menneskedamen:,, Ja vi fortsetter turen vår ’’ sa de å gikk. Nisseungen:,, Det var nære på, Jeg kunne ha blitt sett.'' Nisseungen gikk til en liten damm i skogen som var fryst så det var skøyte bane. Hun gikk ut på isen men hun fikk ikke til å stå på den så det ble som bambi på glattisen.








Hun fikk endelig feste så hun sklei bortover isen. Hun ble lei av å gå på isen og det begynte å bli mørkt så hun måtte hjem til trehytta. Hun gikk og sa god natt til nissemamma og nissepappa så la hun seg i sengen sin. å tenkte på alt det hun skulle gjøre på julaften




SLUTT

1 kommentar:

  1. Flott Linn! Her har du arbeidet kjempe godt! Fortsett slik i det nye året!
    God jul og et riktig godt nytt år!

    SvarSlett